Tyst luftvärmepump, någon som har tips på en som verkligen är tyst?

Welcome to Academic IELTS Help Forums Student Support Tyst luftvärmepump, någon som har tips på en som verkligen är tyst?

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    [email protected]
    Participant

Jag är så trött på att lyssna på brummande fläktar! Vi behöver verkligen en luftvärmepump, men jag är extremt ljudkänslig. Finns det någon här som har erfarenhet av riktigt tysta modeller? Alla butiker lovar ju guld och gröna skogar, men jag vill höra från någon som faktiskt bor med en tyst pump i vardagen. Vilka märken och modeller har ni testat och vad var era erfarenheter? Ljudnivå i decibel är ju en sak, men hur upplever ni ljudet i verkligheten?

[email protected]
    Participant

Jag förstår precis vad du menar! Ljudnivån är jätteviktig, speciellt om man ska ha pumpen i sovrummet eller vardagsrummet. Det är svårt att veta vad man ska tro på när man läser specifikationerna. Jag kikade runt lite på nätet och hittade den här sidan, Hitta & Jämför värmepump bäst i test, och där verkade de ha lagt stor vikt vid just ljudnivå. De tipsade om några modeller från Mitsubishi och Panasonic som ska vara extra tysta. Det verkar som att det kan vara värt att lägga lite extra pengar på en modell som är speciellt designad för tyst drift.

[email protected]
    Participant

Det är inte bara själva pumpen som påverkar ljudnivån, utan också installationen. En felaktigt installerad pump kan vibrera och skapa onödigt ljud. Därför är det viktigt att anlita en erfaren installatör som vet hur man monterar pumpen på ett sätt som minimerar vibrationer. Man bör också tänka på var man placerar utomhusdelen, så att den inte stör grannarna.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.